martes, octubre 03, 2006

Una nit Danone


Trencar la monotonia és plenament necessari a vegades, marxar de la ciutat unes hores i acostar-te a una altre realitat què no estigui prostituïda per la rutina. Això vaig fer ahir a la nit, ja fa uns dies vaig conèixer un noi d’un poble semi veí i realment es pot compartir el silenci de la nit amb la coneixença l’un de l’altre i compartir pensaments i ideologies. Ahir sense anar més lluny vaig descobrir una cosa què em va fer molta gràcia i és l’origen del Danone! El yoghurt prové de l’any 1071 però el nom de Danone s’origina quan un grec Isaac Carasso comerciant de Salónica abandona Grècia i s’instal•la en terres catalanes justament a Barcelona. Un cop aquí inicia la producció de yoghurt i el va batejar com a Danone el nom prové del seu fill Daniel i al ser el seu primer descendent (DAN-ONE), que te cagas! Ens estem cruspint el nom d’un tio! Com sempre passa les coses van canviant i el capital Social de Danone un cop fusionat amb Gervais passa a ser controlat per França i ja s’ha anat variant el nom cap a Danette, Danao, etc. Però sísí! Va començar a Barcelona. En fí un cop compartit aquest coneixement us convido a desconectar una mica de la rutina cada dia o acabareu pitjor què jo.

3 comentarios:

Mario Gutiérrez dijo...

Jajajajajja.

No m'ho habia plantejat mai, curiós els orígens d'un yogurt.

Felicitats pel blog Xavi, et seguiré llegint.

Salut!!

David Ros dijo...

Danet, Danonino, Danissimo, Danao, Danacol, etc. son muchas de las marcas de COMPAGNIE GERVAIS DANONE, société anonyme o de DANONE, S.A. que se agrupan bajo el denominador común del prefijo "Da" como familia de marcas.

De tal modo, el consumidor aprecia los distintos productos que designan estas marcas bajo un origen empresarial concreto, el de Danone, y los asocia con una calidad y características determinadas.

Ahora Danone irrumpe con un nuevo y peculiar distintivo en diferentes numeradores como Activia, Activir, Actimel, Activ', etc.

Y GRUPO CORPORATIVO TEYPE, S.L., Grupo Leche Pascual no es menos y promociona sus marcas Pascual Activo, Pascual Activo Plus, Pascual Activo Total.

Me ha hecho gracias lo de Daniel, porque justamente el apodo del actor Javier Veiga en el film "Escuela de Seducción" (2004) dirigida por Javier Balaguer es "Dani Danissimo", jejej. Un caso más de product placement, también denominado brand placement, de integración activa de marcas en el guión de una película.
DANONE, S.A., cómo no, financió la película con tal propósito publicitario.

Xavi moltes felicitats pel teu blog, és molt divertit!!! I a sobre em deixes escriure en castellà per això d'ara que som bilingües, jejej.

Danone dóna per més d'una nit de xerrameca, ...sense silenci.

David

Anónimo dijo...

He trobat un blog ple de curiositats on ve molt detallat l'historia del iogurt així com l'origen del Danone: http://www.lacoctelera.com/yaestaellistoquetodolosabe/post/2006/09/21/el-origen-del-yogurt
Una abraçada.
Quim Baroch